Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse.
Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookie används.
Frågor och Svar
Vad gäller angående hemförsäkring?
Glöm inte att teckna hemförsäkring som skyddar dig vid brand, stöld, vattenskada eller om du skulle bli skadeståndsskyldig. Denna ska gälla från och med datum för tillträde. I appen hittar du förmånligt erbjudande där du får första månaden gratis om du tecknar via Hedvig.
Behöver jag teckna elavtal?
Ja, du behöver teckna ett eget elavtal. Nätägare är EON men du kan välja elleverantör själv. I boendeappen hittar du förmånligt erbjudande.
Vad gör jag om något inte fungerar som det ska?
Du gör enkelt när som helst på dygnet en serviceanmälan via boendeappen eller genom att logga in på mina sidor på aranas.se. Där kan du även följa ditt serviceärende. Behöver du tala med oss så kan du även göra en serviceanmälan under kontorstid via telefon 0300-512 80.
Var finns mitt lägenhetsförråd?
Samtliga lägenheter har förråd i källaren.
Var finns tvättstuga?
Samtliga lägenheter har tvättmaskin och torktumlare. Gemensam tvättstuga saknas.
Kan jag installera diskmaskin?
Samtliga lägenheter är utrustade med diskmaskin.
Var ställer jag cykel, barnvagn eller moped?
Det finns utvändiga cykelrum i området. Mopeder får ej parkeras i cykelrum utan hänvisas till övriga parkeringar. Barnvagn förvaras i eget förråd eller lägenhet.
Var sitter säkringsskåpet?
Det sitter i klädkammaren.